Om du skulle få problem med en produkt inom produktens garantitid ska du inom skälig tid antingen kontakta oss på Gårdsman eller annan auktoriserad serviceverkstad för respektive varumärke för att kostnadsfritt få din produkt reparerad om felet beror på ett fabrikationsfel. Garantiinformation>
OBS: Kvitto eller faktura tillsammans med eventuellt garantibevis ska kunna visas upp i samband med en garantireparation.
Kontaktuppgifter våra egna serviceverkstäder
Kontaktuppgifter till tillverkarnas egna auktoriserade serviceverkstäder
- 3M (Peltor)
- Briggs & Stratton
- Fogelsta (Brenderup)
- Gardena
- Honda
- Husqvarna
- Klippo
- Luda.Farm
- McCulloch
- Jonsered
- Pro-Terra
- Stiga
- STIHL och VIKING
- Toro
För info övriga varumärkens serviceverkstäder, kontakta Gårdman kundtjänst
Avhjälpande av fel
Avhjälpande av fel sker inom skälig tid från det köparen anmält felet och ställt produkten till förfogande för åtgärd hos vår serviceverkstad, eller annan för varumärket auktoriserad serviceverkstad. Vad som anses som skälig tid bedöms med hänsyn till köparens behov av produkten, felets art och omfattning, svårigheter att fastställa felet samt tillgång till reservdelar och föreliggande verkstadskapacitet.
I första hand repareras produkten och i andra hand byts produkten ut mot en ny.
OBS: Du kan enligt Konsumentköplagen inte kräva en hävning av köpet utan att först ge säljaren en chans att ordna det som är fel. Läs mer på Konsumentverkets webbsida>