För att du ska känna dig helt trygg med ditt köp erbjuder Gårdsman 30 dagars öppet köp från det att du tar emot varan eller en väsentlig del av den, oavsett om du handlar som konsument eller företag.
Tips!
Om du betalat de varor du ska returnera med Klarna Faktura så kan du "Rapportera retur" genom att logga in på Klarna.se eller i Klarnas app så pausas förfallodagen på fakturan i väntan på att returen behandlas. På så sätt behöver du inte ligga ute med pengar.
Så skickar du tillbaka
- Skicka tillbaka varan/varorna väl förpackade tillsammans med kopia på faktura, kvitto eller följesedel och ett meddelande där det klart framgår att du vill nyttja öppet köp. Du får inte tejpa på produktens förpackning. Vid retur ska produkten paketeras i ett ytteremballage.
- Retur sker via post med valfri speditör, antingen som brev, eller pakettjänst som inkluderar utkörning till vår adress. (Företagspaket, företagsleverans etc.)
- Paket som måste hämtas på paketombud, eller paket skickade med postförskott har vi ingen möjlighet att hämta ut. Om paket ändå skickas till paketombud kommer paketet att gå i retur till avsändaren.
Läs igenom våra villkor för öppet köp>
Returadress:
Gårdsman AB
Fridhemsvägen 17
553 02 JÖNKÖPING
Här kan du boka/beställa returfrakt:
VIKTIGT! Glöm inte att välja ett fraktsätt som inkluderar utkörning till vår adress.
Återbetalning/kreditering
Vid godkänd retur återbetalar vi pengarna till dig inom 30 dagar efter att vi mottagit returen. Återbetalning sker på samma sätt som betalningen gjorts:
- Direktbetalning med kort = återbetalning till samma kort (via Klarna).
- Direktbetalning via internetbank = återbetalning till samma internetbank (via Klarna).
- Betalning med Klarna faktura/delbetalning/konto = återbetalning via Klarna.