Om du valt att betala med Klarna Faktura skickas fakturan ut först i samband med leveransen till angiven e-post-adress. Om du inte mottagit fakturan trots att du fått leveransen, läs då vidare nedan.
Om en faktura inte dykt upp kan bero på många olika anledningar. Här hittar du de vanligaste anledningarna till varför:
1. Fel e-postadress vid beställningstillfället
Om du skrivit in en felaktig e-postadress vid beställningstillfället och handlat mot betalsättet "Faktura" så kommer fakturan inte komma fram. Om du misstänker att du skrivit fel e-postadress kan du kontakta Klarnas kundservice eller logga in med ditt personnr hos Klarna och hämta fakturan den vägen.
2. Fakturan har hamnat i ditt skräppostfilter
Kontrollera att fakturan inte har fastnat i din e-postadress skräppostfilter.
3. Fakturan skall skickas ut vid ett senare tillfälle
För köp gjorda med Klarna delbetalning, Klarna konto, eller Klarna betala nästa månad skickar Klarna inte ut fakturan inte direkt utan senare. För frågor om detta kan du kontakta Klarnas kundservice.
Ändå inte fått fakturan?
Om du ändå inte har fått fakturan trots att du mottagit leveransen kan du kontakta Gårdsmans kundtjänst så kan vi kontrollera statusen på din order.
Övriga frågor som rör din betalning?
Kontakta Klarnas kundservice på klarna.se/kundservice. Där hittar du också svar på de vanligaste frågorna.